החזרי מס שבח

מס שבח הוא מס שיש לשלם בגין רווח שהתקבל בעסקאות מכירת זכות במקרקעין, נכסים ונדל"ן. עסקאות כאלו כוללות מכירה של בתי יוקרה, מכירת דירה על ידי מי שברשותו מספר דירות, בתי מסחר, מגרשים, חנויות, זכויות בנייה, נכס מסחרי כלשהו, מניות באיגוד מקרקעין, קרקע חקלאית וכו'.

במקרה בו התקבל רווח ממכירת הנכס, מוטל על המוכר מס שבח. מס שבח ששולם למשרד מיסוי מקרקעין יש לראות כמקדמה ע"ח מס הכנסה, ובו מתקיים החישוב הסופי.

מס הכנסה מאפשר זכאויות נוספות שניתן לנצל, כגון פריסת השבח, פיצול השבח, ניצול מדרגות מס נמוכות, קיזוז כנגד הפסדי הון או הפסדים עסקיים ונקודות זיכוי. חבל לוותר על דרישת הכספים המגיעים לכם, שאחרת יישארו בידי המדינה.

החזר מס שבח – למי מגיע?

מרבית האזרחים והמשקיעים אינם מודעים לכך שמגיעות להם זכויות והטבות משמעותיות על פי חוק. רשויות המס והמדינה שומרות את המידע באופן די מוסתר המונע ממרבית הזכאים לקבל את הכסף המגיע להם. ללא הגשת בקשה להחזרת הכספים והגשת דו"חות נדרשים, יישאר הכסף בידי רשות המיסים. חלק מאלו שכן יש להם את הידע אינם מעוניינים להיכנס לתהליך מלכתחילה ולהיחשף ולבירוקרטיה מעייפת בהתנהלות מול משרדי מיסוי מקרקעין ומול משרדי מס הכנסה, תוך ספיגת חוסר התיאום המשווע בין שניהם.

מתי אפשר לקבל החזר מס שבח?

יש סיבות אפשריות שונות לזכאות להחזר מס שבח. מס רכישה ששולם בעודף עשוי לנבוע מסיבות רבות, על פי הפרטים והתנאים המסוימים של כל מקרה, למשל:

  • פריסת מס שבח – ניצול נקודות זיכוי / מדרגות מס
  • חלוקת מס שבח בין בני זוג
  • קיזוז הפסים
  • ניצול הקלות שהוענקו בחוזרים מקצועיים ו/או החלטות מיסוי של רשות המיסים
  • עריכת חישובים באופן מיטבי
  • ניצול הטבות מס שהוענקו בגין מכירות/רכישות בתקופות מסוימות
  • ניצול הקלות/פטורים הקבועים בתקנות מיסוי המקרקעין

תיקון שומה עבור החזרי מס שבח

מס שבח, או בשמו המלא – מס השבח על מקרקעין, הוא מסוגי המיסים העיקריים בענף הנדל"ן הישראלי. לעיתים קרובות המושג עולה בהקשרים הנוגעים במצב שוק הנדל"ן בארץ ובקשרי הטבות מס מטעם המדינה.

הוראות החוק מאפשרות תיקון מס שבח במסגרת זמן מוגבלת של 4 שנים – גם באופן רטרואקטיבי. לאחר פתיחת שומת מס השבח, ההליך בוחן את האפשרות לתקן את השומה לאור הנסיבות החדשות. מס שבח מקרקעין הוא תשלום מס ייחודי הכרוך בהליך של רכישת דירה או מכירתה. הוראות החוק מאפשרות קבלת החזרי מס אם יש התאמה להגדרות הסעיף.

חוק מיסוי מקרקעין הוא חוק מורכב ובמסגרתו ניתן לשלב בו זמנית מספר החזרים ופטורים, על פי נסיבות המקרה. כדאי להיוועץ עם גורם מומחה ומוסמך – כגון יועץ מס או רואה חשבון – שיבחנו את הנסיבות וידעו למקסם את גובה ההחזרים.

האם את/ה זכאי/ת להחזר מס שבח? קבל/י בדיקה ללא עלות!