החזרי מס לשכירים

החזר מס מגיע למי ששילם מס עודף במהלך שנת המס. העניין מתברר בתום שנת המס, לאחר שמזינים למערכת מס הכנסה נתונים רלוונטיים שנצטברו במשך השנה. כאשר שיעור הניכוי במקור החודשי גבוה משיעור המס שיש לשלם בחישוב שנתי, זכאי העובד להחזר מס מרשות המיסים.

דוגמאות למי שזכאי להחזר מס:

• שכיר העובד במספר מקומות עבודה שלא ביצע תיאום מס.
  • תשלום עצמאי (לא דרך משכורת) לביטוח חיים, קרן פנסיה וכו'.
  • עובד שפוטר ממקום עבודתו וגם לא עבד בחלק של שנת המס זכאי להחזר בגין המס ששילם בתקופת עבודתו.
  • שינויי סטאטוס אישי (למשל לידת ילד, גירושין, תשלום מזונות).
  • עולה חדש/ה.
  • חייל/ת משוחרר/ת.
  • מעבר דירה לאזור בעל עדיפות לאומית (כגון גליל, נגב, רמת הגולן, עיירות פיתוח).
  • ועוד.

אפשרות אחת היא לבצע את עבודת הבירור לבד; אפשרות אחרת היא להסתייע באנשי מקצוע הבקיאים בתחום, שואלים את השאלות הנכונות ויודעים כיצד לאתר את הזכאויות המגיעות לכל עובד, והחשוב ביותר – איך להתנהל מול מס הכנסה. ביצוע נכון של הבקשה והגשה נכונה של המסמכים הנדרשים עשויה לזכות את העובד באלפי שקלים נוספים.

החזר מס לשכירים

יש סיבות שונות בגינן עובד שכיר זכאי להחזר מס. למשל, שהייה או עבודה בחו"ל במשך שנת המס; ביטוח משכנתא; פעילות בבורסה, מתן תרומות, חופשת מחלה ממושכת ועוד.

הורים עובדים הזכאים להחזר מס

הורים עובדים זכאים להטבות מס המקלות עליהן את עול פרנסת המשפחה. בסוף 2011 אושר בכנסת תיקון לחוק מס הכנסה, על פיו גם אבות (ולא רק אמהות) זכאים לנקודות זיכוי. כל אב מקבל נקודת זיכוי בשנת לידתו של התינוק ובשנת המס בה מלאו לו שלוש שנים; הוא מקבל שתי נקודות זיכוי בשנה שלאחר שנת הלידה ובשנה שאחריה.

החזר מס לאמהות: נוסף על נקודות זיכוי רגילות בגין ילדים, תינתן תוספת של נקודה בגין כל ילד החל משנת המס שלאחר שנת הלידה ועד לשנת המס בה מלאו לילד 5 שנים.

מדוע בכלל יש צורך בתהליך החזרי מס לשכירים?

החזרי מס לשכירים הוא צורך מחויב המציאות כי בתלוש המשכורת שמעסיק מכין עבור העובד, ניכויים למס הכנסה מחושבים על בסיס חודשי, ואילו חישובי הכנסה בפועל צריכים להיות מחושבים על בסיס שנתי – וזה מתרחש רק לקראת סוף שנת המס.

בחישוב שיעור המס השנתי אותו עליכם לשלם בגין הכנסותיכם כשכירים, נעשה שקלול הקלות מס וזיכויים להם אתם זכאים בפועל כשכירים. לכן חשוב לבדוק האם שילמתם יותר מס הכנסה מכפי שהייתם אמורים לשלם והאם אתם זכאים להחזר עקב כך.

למרות שתהליך בקשה להחזרי מס הוא די פשוט – וגם משתלם בסופו של דבר – שכירים רבים חוששים להכניס את עצמם לבירוקרטיה ומורכבות שאיתה יהיה להם קשה להתמודד, למרות שהסכומים להם הם זכאים עשויים להיות משמעותיים. אם אתם נמנים על אלו, דעו כי אתם לא חייבים לעשות זאת לבד; תוכלו לקבל עזרה מחברה בעלת התמחות וניסיון בביצוע בדיקות מהסוג הזה. גם רואה חשבון אמין יוכל ללוות אתכם בתהליך בבטחה.

עלות הטיפול בבקשה להחזר מס לשכירים באמצעות רואה חשבון או חברה מייצגת נקבעת לרוב כאחוז מסוים מסכום ההחזר שתקבלו. אם במסגרת התהליך מתברר שאינכם זכאים להחזרים – לרוב לא תחויבו בתשלום כלשהו.

החזר מס הכנסה בהתבסס על סעיפים נוספים

קיימים קטגוריות וסעיפים נוספים שבגינם תוכלו לקבל החזר מס. רצוי לבדוק אם המדינה חייבת לכם כסף מתשלום מס עודף ואנשי מקצוע יוכלו לסייע לכם בכך.

האם את/ה זכאי/ת להחזר מס? קבל/י בדיקה ללא עלות!